27 marca 2020 By admin Off

Odkryj różnicę między odchudzaniem a zarządzaniem wagą

Utrata masy ciała oznacza pozbycie się niechcianych tłuszczów, ale termin utrata masy ciała jest często mylony z kontrolą wagi. W wielu przypadkach tak nie jest. Różnica polega na tym, że kontrola wagi odnosi się do utrzymywania wagi, którą już masz pod kontrolą, a utrata masy ciała polega na całkowitym odchudzaniu.

Dla większości ludzi utrata masy ciała oznacza zmniejszenie masy ciała. Można to osiągnąć, zmniejszając ilość spożywanego pokarmu lub wykonując czynności, które zmniejszają spalane kalorie. Obie metody są przydatne, ale nie dają realistycznego obrazu sytuacji. W rzeczywistości jedną z największych przyczyn przybierania na wadze jest nasze własne zmniejszenie zużycia energii.

Zadawano mi to pytanie wcześniej; „Jaki jest sekret udanej utraty wagi?” Prostą odpowiedzią jest wybór odpowiedniego rodzaju diety i programu ćwiczeń. Sfrustrowanie jest jednak łatwe, jeśli ciągle jesz za mało. Mniej jedzenia nie pomoże ci schudnąć, ponieważ zwykłe zmniejszenie spożycia kalorii niekoniecznie prowadzi do utraty wagi.

Kiedy jesz mniej, niż wymaga tego twoje ciało, metabolizm zwalnia, a jeśli dieta nie uwzględnia właściwego rodzaju żywności, metabolizm nie będzie działał tak skutecznie, jak powinien, powodując nadwagę i otyłość. Jest to lepsze podejście do spożywania pożywnych pokarmów, aby zapewnić prawidłowe funkcjonowanie metabolizmu, a następnie spożywania dodatkowych kalorii, aby zawsze mieć nadwyżkę. Nadwyżkę tę należy zawsze przechowywać jako tłuszcz, a nie spalać się w celu uzyskania energii.

Uważam, że dieta i ćwiczenia idą w parze, aby doprowadzić do utraty wagi. Zdrowa dieta powinna zawierać dużo warzyw, chudego mięsa, owoców i warzyw. Pamiętaj, aby uwzględnić dużo produktów pełnoziarnistych i produktów włóknistych, takich jak chleb razowy i płatki zbożowe. Pij dużo wody, aby utrzymać nawodnienie.

Ważne jest, aby upewnić się, że ćwiczenia są aktywnym sposobem jedzenia. Powinieneś ćwiczyć, nawet jeśli zjadłeś tylko niewielką porcję jedzenia. Jeśli jesz dużo fast foodów, spróbuj zamiast tego zatrzymać się i iść lub dołączyć do siłowni i wziąć udział w regularnych ćwiczeniach.

Ćwiczenia są tak samo ważne, jak jedzenie i zdrowa dieta. Ale kiedy ćwiczysz, niekoniecznie musisz siedzieć przed telewizorem przez cały dzień. Istnieje wiele możliwości aktywnego ćwiczenia, zwłaszcza że wiele miast i miasteczek ma atrakcyjne parki w swoich granicach. Te parki świetnie nadają się do wyjścia na zewnątrz i zaczerpnięcia świeżego powietrza.

Drugi przykład to twoje normalne środowisko pracy. Często, gdy siedzisz przed komputerem przez cały dzień, metabolizm staje w stagnacji, powodując przybieranie na wadze. To samo dotyczy miejsca pracy, w którym długie siedzenie może spowolnić metabolizm.

Aktywne ćwiczenia, takie jak spacery lub jazda na rowerze, pomagają utrzymać metabolizm w aktywnym stanie. Dobrym pomysłem jest również włączenie zdrowej diety do codziennych ćwiczeń. Pomoże to schudnąć i pozostać w formie.

Trzecim przykładem skutecznej strategii odchudzania jest picie większej ilości wody. Woda zapewnia nawodnienie i ma również wiele innych korzyści zdrowotnych. Picie dużej ilości wody jest dla ciebie bardzo dobre.

Ćwiczenia i dieta to tylko dwie z wielu dostępnych strategii odchudzania. Istnieje wiele innych przykładów, takich jak pomijanie śniadania, stosowanie środków przeczyszczających i próba zmniejszenia kalorii. To tylko kilka z wielu dostępnych opcji.

Kluczem jest znalezienie dobrego planu odchudzania, który będzie odpowiedni do twoich potrzeb. Istnieje wiele dobrych programów do wyboru.